Givt uitleg

Givt QR

Vanaf heden is mogelijk zijn om met uw smartphone of tablet aan de collecte mee te doen. De beide Diaconieën gebruiken Givt als geefmogelijkheid voor de collecte. Givt is een app waarmee u altijd en overal mee kan doen aan de collecte. Om te kunnen geven heeft u de Givt-app nodig en die vindt in uw appstore. U kunt na het downloaden direct uw e-mailadres invoeren en beginnen met geven. U kunt op een later moment uw verdere registratie afronden.

Maar als u de tijd heeft is het het beste om uw gegevens meteen compleet te maken. Uiteraard zult u uw bankrekening moeten opgeven, er wordt u dan gevraagd een machtiging te accorderen. Daardoor staat u toe dat een gift/donaite die u middels de Givt app invoert ook daad werkelijk wordt overgemaakt. Dit gaat niet automatisch, maar alleen wanneer u een gift invoert. Uw gift wordt, net als bij een contante collecte, annoniem verwerkt. Uw bankrekening zal dus niet op de afschriften van de kerk te zien zijn.

Als u eenmaal de Givt app heeft kunt u, van te voren, tijdens de dienst of zelfs later giften aanmaken. Als u er 3 aanmaakt dan komt het overeen met de 3 collectes. Bij 1 gift is de interpretatie aan de diaconie. Het geven hoeft niet tijdens de online uitgezonden dienst. U kunt het ook later regelen middels de QR code die ook op deze pagina staat of door PKN Coevorden in de lijst met doelen te zoeken.

Een collecte invoeren gaat dan als volgt;

Stap 1) U opent de Givt app  Givt stap1

Stap 2) Vul een bedrag naar keuze in Givt stap2

Stap 3) Voeg naar wens collectes toe
(we hebben er meestal 3)
 Givt stap3

Stap 4) Alles ingevuld? Kies dan “volgende”  Givt stap4

Stap 5) Nu kiest u hoe u wilt geven.
Of u kiest voor de QR code die we straks tonen
of u kiest voor de lijst met aangesloten organisaties
 Givt stap5

Stap 6a) U heeft gekozen voor de doelen lijst.
Hier zoekt u "PKN Coevorden" uit de lijst, de selecteert u
en vervolgens rond u de gift af met de knop "Geven"
 Givt stap6a

Stap 6b) U heeft gekozen voor de QR code. Uw telefoon opent de camera en u richt de camera op de QR code (op de website of in de online uitzending).
De QR code is gemaakt voor onze gezamenlijke kerken en dus hoeft u niet in een lijst te zoeken. Als de QR code is herkent is de transactie daarmee ook meteen voltooid.
 Givt stap6b

Heeft u na de uitleg nog vragen? Stuurt u dan een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Ook kunt u kijken op de website van Givt bij de meestgestelde vragen: - Klik hier voor de Givt meest gestelde vragen pagina -

Of bekijk onderstaande uitleg via een filmpje;